HTML

Ági, Anna, Dóra

Gimiben senyvedünk, bár Ági nemrég meghalt.

Friss topikok

  • Fedrőcz: @szsz2010: Hát igen, de engem már a 4 éves óvodai barátnőm is meg tudott vigasztalni, ha úgy érezt... (2011.03.07. 12:38) Endokrinológia
  • York Ketchikan: elképesztő az analógia ;) (2011.03.06. 20:51) Tervek a jövő tanévre
  • York Ketchikan: pfff. majdnem eltelt egy év [két hónap híja] hogy írt valamit, hát gondoltam csak ránézek, hogy mé... (2011.03.06. 20:50) Gyász
  • Fedrőcz: Eeee... khm... köszönöm... (2011.01.05. 02:52) A nagy érdeklődésre való tekintettel...
  • Seele: Mi újság felétek? Hogy halad a hódítási hadművelet? (2010.11.18. 08:34) Hát az az igazság,

Linkblog

A katolikusoknál

2009.10.31. 19:50 :: Fági

Ma Dóra elvitte Annát meg engem egy katolikus kisebb baráti összejövetelre. Dóra öccsének a barátja jár oda tartósabban, és nekik meg kedvük támadt megnézni. Persze erre nekem is. Hogy hogy lehet az, hogy értelmes emberek manapság istenben hisznek. Ez nekik sem fér a fejükbe, meg nekem sem.

Olyan óvatosan mentünk be oda, mintha valami egzotikus, veszélyes állatfarmra tennénk be a lábunkat. De erősen fogadkoztunk előtte, hogy nem röhögünk, meg nem is vitatkozunk velük túlságosan, és egyáltalán, megpróbáljuk magunkat rendesen viselni.

Egy idősebb, kopaszocs pasi gitározott az elején, és angol akcentussal énekelt magyarul szent énekeket, aztán nem is volt szó istenről egyáltalán, hanem inkább csak a barátságról, meg hogy szeressük egymást, gyerekek. A legfontosabb a szeretet, szeretet, szereteteeet...

Egyáltalán hisznek ezek istenben mint olyanban, vagy nem kell ezt olyan szigorúan venni? Mert ha isten maga a szeretet, akkor végül is nem egy szakállas bácsit kell elképzelni a mennyben, amint egy felhőn lógatja a lábát, hanem valami elvont dolgot, aki meg van személyesítve, és akkor már így nem is olyan vad ötlet...

Van nálunk otthon egy régi, szétesős biblia, és egyszer megpróbáltam olvasni. A Jób könyvénél nyílt ki, és lenyűgözött a költői ereje. De amikor a Leviathánról volt szó, akkor már tudtam, hogy csak költői mű, mert olyan állat nincs és nem is volt, ki van zárva.

Arról nem beszélve, hogy egyszer Apa mondta, hogy ők katolikusok voltak, és sokat jártak templomba gyerekkorukba (szerintem mi is azért vagyunk ilyen sokan, mert elvetik a fogamzásgátlást még most is), és ő hitt istenbe, de amikor Fenyő nagymamát elütötte az autó a ladányi útkereszteződésben, azt nem tudta feldolgozni. Hogy hogy engedhetett meg ilyet a jóisten.

Hát igen.

Megkérdeztem este anyát, hogy ő meg van-e keresztelve. Azt mondta, ő nem, de nagymama ágostai hitvallású evangélikus volt. "A keresztanyját Goldsteinnek hívták..." - mondta, és rosszkedvűen felnevetett.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aginaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr651476170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsikacsa 2009.11.20. 20:55:04

Na már most.
Én katolikus vagyok, hiszek Istenben, és egyházi, egyesek szerint 'szent' iskolába járok, amit ne úgy képzelj el, hogy egyenruhában masírozunk imádkozni! Nem! Jó a hangulat, azonkívül piszok szigorú iskola. Leírásból ítélve lelkifröccsön voltál, azt mi se szeretjük.
Istent nyugodtan elépzelheted szakállas bácsinak. Én villanykörtének képzelem :D
A Biblia szimbolikus mű, az állatok is jelentenek valamit. Tulajdonságot, helyzetet, akármit. Tök érdekes, mint a versek...
Egyébként jók a bejedzéseid, pláne a 'kis zsidós' :D

Fági 2009.11.20. 21:47:55

@Kicsikacsa: ezt lelkifröccsnek hívjátok? :DD ez jó!
Tőlem tök távol állnak ezek az istenes dolgok, meg a teremtésben sem tudok hinni, csak az evolúcióban.
süti beállítások módosítása