HTML

Ági, Anna, Dóra

Gimiben senyvedünk, bár Ági nemrég meghalt.

Friss topikok

  • Fedrőcz: @szsz2010: Hát igen, de engem már a 4 éves óvodai barátnőm is meg tudott vigasztalni, ha úgy érezt... (2011.03.07. 12:38) Endokrinológia
  • York Ketchikan: elképesztő az analógia ;) (2011.03.06. 20:51) Tervek a jövő tanévre
  • York Ketchikan: pfff. majdnem eltelt egy év [két hónap híja] hogy írt valamit, hát gondoltam csak ránézek, hogy mé... (2011.03.06. 20:50) Gyász
  • Fedrőcz: Eeee... khm... köszönöm... (2011.01.05. 02:52) A nagy érdeklődésre való tekintettel...
  • Seele: Mi újság felétek? Hogy halad a hódítási hadművelet? (2010.11.18. 08:34) Hát az az igazság,

Linkblog

Hestee

2010.01.11. 21:48 :: Fági

Hiszti.

Ofő eredményt hirdetett ma. Mindenkit sorban kiprédikált névsor szerint, és megmondta a féléves jegyünket töreszből. Látható kéjjel tette ezt, főleg élvezte, ha agyagba kellett döngölnie valakit. Mint például engem, ugyanis hajszál híján hármas lettem, és csak az ő végtelen kegyelmén múlott, hogy négyest adott. Ezt nem győzte hangsúlyozni.

Iskola után Andrásnak mondtam kétségbeesve, hogy a hülye történelmet lehetetlenség elsajátítani, és első számú ellenségemnek tekintem. Ő csak nevetgélt és megpuszilt. Persze, mert Ő ötös lesz. Siránkoztam Neki, hogy nem elég, hogy a tankönyv élvezhetetlen (és megtanulhatatlan), a Bagoly meg egész mást ad le, mint ami benne van. "Nem mást ad le, hanem kiegészíti a könyvet" - mondta András elnézően, és, úgy láttam, gyengéd szánalommal, és ismét csak jókat röhögcsélt rajtam.

"Te hogyan tudod vázlatpontokba szedni azt az alaktalan masszát, amit összedumál?" - érdeklődtem dühösen. Ugyanis én nem látom a rendszert az ofő lotyogásában, de András rendezett, rövid pontokba tudja szedni, amihez szerintem természetfeletti képességre vall.

"Hát mert van benne rendszer." - mondta Ő. - "Meg érdekel az egész."
"Érdekel a történelem?" - csodálkoztam nagyokat.
"Már mondtam, hogy elkezdtem tanulmányozni a második világháborút, és utána meg azt, hogy az mitől alakult ki, és így tovább az idők kezdetéig..."
"Ádámig és Éváig" - szóltam közbe.
"Az ősemberig" - helyesbített.
"No igen. Nem kell azért kukacoskodni..."

Erre Ő megint csak jókat rötyögött, átölelt, és azt mondta, olyan jól áll, amikor méltatlankodok.

"Az ofő nem rossz tanár" - vélte Ő, de én ellene mondtam, hogy nagyon is rossz tanár, mégpedig meg is tudom mondani, hogy miért. Figyelje meg a stílusát. Eddig összeírtam pár idézetet a könyvem aljára, úgyhogy elő is kapartam és fel is olvastam neki ott az utcán azonmód:

- megrendezésre kerül
- elintézést nyer
- intézkedést foganatosít
- módosítást eszközöl
- vizsgálat tárgyává tesz

Háborogtam, hogy hogy lehet így beszélni. Meg a múltkor dogaírás alatt is mit mondott már: "Előtérbe helyeztem a piros tollamat!" (Ezt valami fenyegetésnek szánta). Na, ezek miatt nem tudok figyelni a lényegi mondanivalóra.

Ő azt javasolta, hogy próbáljak az ofő stílusán túllépni és a tartalmára figyelni, de erre toppantottam, mint egy hisztis hülye, hogy nem tudok és kész. Nagyon hervasztó, hogy Ő ennyivel jobban átlátja nálam a dolgokat!

Ő pedig, álmodozva, bele a levegőbe:
"Végül is szép feladat lenne érthetően elmagyarázni egy csapat gyereknek..."
"Legyél tanár! Tuti, hogy tökjó tanár lennél és én rajonganék érted!
"Ez oké - mondta Ő -, de apám szerint a tanárok éhen halnak."
"Nem baj!"
"Nem baj?" - bámult rám nagy szemekkel - "De akkor a feleségeik is éhen halnak!"
"Hümm... legfeljebb veled halok, szerelmem!"
"Az egy dolog, hogy éhen halunk, de kacsalábon forgó úszómedencénk se lesz!" - vetette ellen.
"Ja... az már baj..." - mondtam tettetett ijedséggel, és Ő megint nagyon nevetett.

Akkor elkomolyodott, morfondírozott egy sort, és azt mondta: "Mégse állhatok ki a katedrára és mondhatom el, hogy gyerekek, az emberiség kezdettől fogva hülye volt, és most is az, és ez a világ megérett a pusztulásra, mert én ezt tudom leszűrni a történelem menetéből."

***

Fú, de fáj a fejem. Ha valaki mégegyszer becsapja az ajtót, hozzá vágom a macskát!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aginaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr601662689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tappancs01 2010.01.11. 17:11:04

Nekem általánosban, de gimiben különösképpen a töri volt az egyik kedvencem. Ehhez persze az is kellett, h a töritanáraim PEDAGÓGUSOK és szenzációsak voltak. A töri nem más, mind egy logikus rendszer. A PEDAGÓGUSNAK az a feladata, h ezt a rendszert megértesse és megtanítsa. Semmi nem véletlenül történt már a görögöknél sem. Minden más (évszámok, helyszínek, stb.)csak a leképezése egy adott rendszernek. Persze ez utóbbiakat könnyebb számon kérni (na ez a tanár) mint a másikba energiát feccölni. PEdig ha egy kicsit is vennék néha a fáradtságot, "hétköznapi" (hangsúlyozom: nem aktuálpolitikai!!!) példákon keresztül tök jól meg lehetne értetni a lényeget.

Fági 2010.01.11. 17:17:10

@tappancs01: úgy, szóval logikus rendszer. Na ez nem jön át az ofőnktől. András meg már egy csomó mindent hozzáolvasott önszorgalomból, úgy könnyű. Én is nagyon szeretném, ha élvezhető meg érthető lenne. A mi ofőnk évszám- meg adatmániás.

tappancs01 2010.01.11. 18:14:06

@Fági: tehát az ofőd tanár...
Nem véletlen az a mondás, h a történelem ismétli önmagát
EZ egy kicsit off: nekem a biosztanáraim voltak kutyaütők, nekik is köszönhető, h állatimádatom ellenére nem lettem álltaorvos.

Fági 2010.01.11. 19:18:48

@tappancs01: teljesen meg tudlak érteni. A rossz tanárokat szerintem ki kéne szórni az iskolából, mert kártékonyak.

Seele · http://zelee0609.wordpress.com 2010.01.12. 15:56:49

Én szintén ki nem állhattam a törit, ebben is hasonlítunk. A könyv tömény és érthetetlen volt már az én koromban is. (kb. 5-6 éve). Meg az a sok hülye évszám...
süti beállítások módosítása